donderdag 8 december 2011

Met juf Barbara naar de supermarkt

Tema: aardappelen... Natuurlijk konden we niet anders dan de week af te sluiten met het bakken van frietjes. Nee...geen diepvriesfrieten maar zelfgesneden frietjes! We gingen op weg met een boodschappenlijstje. Onderweg kregen mijn schatten nog een opdracht. Iedereen kreeg een foto en die moesten ze onderweg ergens tegenkomen. Geen probleem voor mijn slimmerikjes!

Nog de tijd nemen voor het uitleggen van de verkeersregels...

Bij het binnenkomen werden de nodige afspraken gemaakt + hun taakje nog eens uitgelegd. Per groepje kleuters moesten ze een ingrediƫnt gaan zoeken (keukenrol, frituurolie, aardappelen, mayonaise en ketch-up,zout). Iedereen trok er op uit!

Ja! Dat hebben we al... Heel wat van mijn schatjes dachten dat hun ingrediƫnt tussen de koeken stond ;-)

Nog betalen en inladen en we konden weer naar school. Nog even vertellen dat ik heel fier was op mijn mannen. Ze waren heel rustig, beleefd en vriendelijk! Ik had niet anders verwacht!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten